Op 6 juli startte de aannemer al in de Industrieweg aan fase 1 van deze omvangrijke riolerings- en wegeniswerken. Fase 1 is ondertussen bijna afgewerkt, vanaf 5 oktober wordt er gewerkt op de Brugsebaan (N32).
De timing ziet er momenteel zo uit:
De volledige werken (riolering en heraanleg rijrichting Torhout en aanleg kruispunt N32 – Ringlaan) duren vermoedelijk tot eind 2021.
Omleiding voor doorgaand verkeer.
Om de hinder voor het verkeer te beperken, worden de riolerings- en wegeniswerken in verschillende fases uitgevoerd. Per fase is een aangepaste omleiding voorzien.
Fase 2a – Brugsebaan tussen spoorweg en Kortemarkstraat
In deze fase blijft plaatselijk verkeer mogelijk.
Op de N32 is doorgaand verkeer mogelijk richting Torhout. Doorgaand verkeer naar Lichtervelde en Roeselare volgt de omleiding via de E403.
Fase 3 – Kortemarkstraat
In deze fase blijft plaatselijk verkeer mogelijk.
Op de N32 is doorgaand verkeer mogelijk richting Torhout. Doorgaand verkeer naar Lichtervelde en Roeselare volgt de omleiding via de E403.
Fase 5a – Brugsebaan tussen Kortemarkstraat en rotonde
In deze fase blijft plaatselijk verkeer mogelijk.
Op de N32 is doorgaand verkeer mogelijk richting Torhout. Doorgaand verkeer naar Lichtervelde en Roeselare volgt de omleiding via de E403.
Aquafin legt in de Brugsebaan, tussen de Ringlaan en de Industrieweg, een gescheiden rioleringsstelsel aan. Het afvalwater van ruim 40 woningen, dat nu nog ongezuiverd in de grachten loopt, wordt in een vuilwaterriool afgevoerd naar de rioolwaterzuiveringsinstallatie (RWZI) in Kortemark. Daar wordt het gezuiverde water geloosd in de Handzamevaart.
Tegelijk zorgt het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voor de herinrichting van het deel van de Brugsebaan waar de rioleringswerken worden uitgevoerd. De bestaande rotonde met de Ringlaan wordt vervangen door een verkeersveilig kruispunt met driekleurige verkeerslichten. Verder wordt ook het kruispunt met de Kortemarkstraat veiliger gemaakt. Ook hier komen driekleurige verkeerslichten.