(Foto: Bart Vereecken, Els Kindt, Steven Bogaert, Mieke Vanneste)
Els Kindt (Schepen van communicatie):
“We werken continu aan het verbeteren van onze dienstverlening. Met deze nieuwe website kunnen we makkelijker inspelen op de behoeften en wensen van onze inwoners en ondernemers. Er is door onze diensten hard gewerkt om de website zo toegankelijk mogelijk te houden voor de bezoeker. De vernieuwde zoekfunctie speelt hierbij een cruciale rol en werkt op basis van zoekwoorden. De opbouw van de site gebeurde vanuit het standpunt van de burger en niet op basis van de bevoegdheden van de diensten.
Het e-loket werd uitgebreid
Els Kindt:
"Mensen die zich wat moeilijker kunnen verplaatsen of weinig tijd hebben om langs te komen, kunnen we dankzij het e-loket toch op een goede, correcte én veilig manier helpen. Uiteraard is de burger nog altijd welkom op het gemeentehuis. Documenten aanvragen kan nog steeds aan het loket, tijdens de openingsuren. De hoofdreden voor de ingebruikname van deze extra dienst, is een snellere service naar de burger toe. Daarnaast is het mooi meegenomen dat alle online aanvragen veilig gebeuren, wat een zekerheid met zich meebrengt voor de aanvrager en aangever."
Er zijn er een paar zaken die de burger al kon opmerken:
In het kader van een betere online dienstverlening werd ook het e-loket fors uitgebreid.
Vanaf februari kan je een pak meer akten en attesten aanvragen via de nieuwe website.
Denk aan:
Vernieuwde website: https://www.lichtervelde.be
Online dienstverlening: https://www.lichtervelde.be/eloket