Frederick Muys (organisatie): "Na 3 heel succesvolle edities van het muziekfestival Land of Love in Torhout zal het festival ook dit jaar doorgaan, weliswaar in een kleiner format. Land of Love zal op zaterdag 28 augustus terug plaatsvinden op de terreinen langs de Steenveldstraat. De geplande uitbreidingen met 2de festivaldag en camping worden verplaatst naar volgend jaar voor de 5e editie, gezien de huidige timing en situatie."
7500
"Bij de editie van 2019 haalde het festival de kaap van 7.500 bezoekers, wat voor ons een nieuwe mijlpaal betekende. We denken er dan ook nog niet aan om het hierbij te houden en blijven sterk geloven om het festival verder te doen groeien. Het was dan ook de bedoeling om voor de volgende editie de lat weer een flink stuk hoger te leggen, tot Corona roet in het eten gooide."
1 festival dag met 3 podia
"Het oorspronkelijke plan was voor de 4de editie de kaap van 10.000 bezoekers te overschrijden over de 2 dagen, waarbij op vrijdag een pre-party was gepland en er ook een camping werd voorzien. Doordat er ondertussen veel kostbare tijd is verloren gegaan, primeert het voor de organisatie om nog steeds een kwalitatief hoog festival te kunnen bieden tegen een scherpe prijs en beslisten we, in overleg met het stadsbestuur, het festival opnieuw naar 1 dag te brengen zonder camping. Ook het bezoekersaantal zal worden beperkt tot een maximum van 4000 personen, wat ook een invloed zal hebben op de indeling van het terrein. Uitzonderlijk kiest de organisatie ervoor om van 5 naar 3 podia te gaan om zo de logistieke kant haalbaar te houden en ook het financiële plaatje nog realistisch te houden: in de huidige tijden is bijvoorbeeld sponsors vinden vanzelfsprekend zeer moeilijk, maar gelukkig zijn er een aantal vaste partners waar we kunnen blijven op rekenen."
Rock/Retro en Mainstage
"De overblijvende tenten zijn de Rocktent en de Retrotent geworden. De Rocktent (of Earth Stage) is onmiskenbaar vergroeid in het DNA van Land of Love, en biedt een flinke knipoog naar het festivalverleden van Torhout. Ook de Retrotent (Air Stage), die de meest succesvolle tent bleek in de voorbije jaren, kan niet ontbreken in dit plaatje. Voor de mainstage worden alle designers momenteel aan het werk gezet om een toepasselijk podium te ontwerpen. Dat de grootse plannen die reeds lang klaar waren voor de editie van 2020 nu even terug worden opgeborgen, betekent niet dat het hoofdpodium voor dit jaar geen spektakel zal zijn. De organisatie wil dan ook niet inboeten aan beleving voor de bezoeker en blijft daar maximaal op inzetten, zoals we van het begin al deden."
Goedkopere tickets
"Een entreeticket zal 36 euro kosten, wat uitzonderlijk lager is dan de voorbije editie, toen was de prijs 45 euro/ticket. Mensen die reeds een ticket hadden voor de komende editie zullen de keuze hebben om hun ticket om te zetten naar ‘’credit’’, waarmee ze dan zelf kunnen beslissen of ze het gebruiken voor een ticket voor deze editie of voor de volgende editie. Het credit kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden voor drankkaarten. Belangrijk is dat mensen die reeds een ticket kochten iets vroeger hun kaart zullen kunnen omzetten naar een ticket voor deze editie. De resterende tickets zullen een week later te koop gezet worden, zodat ook de mensen die nog geen ticket hadden, nog hun kaart kunnen bemachtigen. Gezien we dalen van capaciteit vermoeden we dan ook voor de 4de maal op rij het bordje uitverkocht te kunnen boven halen. We verwachten de ticketverkoop in de loop van volgende week te kunnen starten. Dit zal binnenkort officieel aangekondigd worden op de kanalen van het festival."
Line-up en Thema
"Het thema voor dit jaar wordt: “Renaissance”, verwijzend naar de wedergeboorte van het festival. Hoe het podium er precies zal uitzien blijft geheim tot de dag zelf.
Momenteel is de organisatie druk bezig met het samenstellen van de line up. Vast staat dat zoveel mogelijk geopteerd wordt om artiesten die voor de editie van 2020 geboekt waren, terug binnen te halen."
WANTED: Medewerkers
"Om af te sluiten: Niets minder belangrijk natuurlijk dan een goeie crew van medewerkers. De organisatie kan intussen op een trouwe schare aan terugkomers rekenen maar ook nieuwkomers blijven welkom."
"Voor de komende editie kunnen medewerkers zich dus opnieuw inschrijven. Hoe dat verloopt, wordt eveneens zo snel mogelijk bekend gemaakt op de officiële kanalen van het festival."